ГоловнаЕкономікаБізнес

Китайська Alibaba залучила на IPO більше грошей, ніж Facebook у 2012-му

Онлайн-магазин з КНР отримав від інвесторів $21,8 мільярда

Китайська Alibaba залучила на IPO більше грошей, ніж Facebook у 2012-му
Фото: EPA/UPG

Китайська інтернет-компанія Alibaba в ніч на п'ятницю провела первинне розміщення акцій (IPO), продавши 320 млн цінних паперів на загальну суму $21,8 мільярда. Загальна капіталізація компанії, таким чином, сягнула $167,5 млрд.

Як повідомляє "Рейтер", це третє за величиною IPO в історії фінансового ринку. Більше грошей вдалося отримати тільки Сільськогосподарському банку Китаю ($22,1 млрд 2010 року) й іншому китайському банку ICBC ($22 мільярди у 2006 році). Але якщо андеррайтери скористаються опціоном на перепідписку, це розміщення стане найбільшим. Опціон поширюється на 48 млн акцій із ціною розміщення $68 за штуку, термін його виконання - 30 днів.

Alibaba - це один з найбільших онлайн-ритейлерів у світі. Оборот корпорації Alibaba 2012 року сягнув $157 млрд, це більше, ніж у Amazon.com і eBay. Незважаючи на такі масштаби, компанія маловідома на Заході. За даними опитування, проведеного на замовлення Thomson Reuters, 88% американців ніколи не чули про Alibaba.

Разом з тим експерти ставлять Alibaba в один ряд з найвідомішими інтернет-компаніями. "Я поставив би їх в одну лаву з Facebook і Google за масштабом, перспективам зростання і прибутковістю. Компанія цінна завдяки унікальності", - вважає голова інтернет-компанії ChannelAdvisor Скот Вінгоу.

Нагадаємо, що засновник Alibaba Джек Ма став людиною року за версією Financial Times. За рахунок IPO він особисто отримає $867 млн.

Читайте головні новини LB.ua в соціальних мережах Facebook, Twitter і Telegram