ГоловнаЕкономікаБізнес

Україна втратить валютну виручку через зростання залізничних тарифів, - УкрФА

Металурги генерують до третини українського експорту.

Україна втратить валютну виручку через зростання залізничних тарифів, - УкрФА
Фото: EPA/UPG

Істотне підвищення тарифів на вантажні залізничні перевезення може позбавити Україну значної частки валютної виручки.

Про це йдеться у зверненні Української асоціації виробників феросплавів (УкрФА) на адресу прем'єр-міністра України Арсенія Яценюка, яке цитує УНІАН.

За словами виконавчого директора голови УкрФА Сергія Кудрявцева, металургійна галузь генерує близько 25-30% усього українського експорту. Однак заплановане Міністерством інфраструктури збільшення тарифів на вантажні перевезення значно послабить конкурентоспроможність вітчизняної металургійної продукції на світовому ринку.

"Наслідком можуть стати скорочення обсягів виробництва, зменшення експортних операцій і, відповідно, валютної виручки, платежів до бюджетів усіх рівнів і загострення і без того складної соціально-економічної ситуації", - йдеться у зверненні.

Сергій Кудрявцев підкреслює, що основне зростання тарифів передбачене для галузей, які не мають альтернатив залізничному транспорту.

"Такий підхід ніяк не враховує стан галузей, що негативно позначиться на економіці загалом. У результаті пропонованих змін ДП "Укрзалізниця" зіткнеться з різким відтоком вантажів 1-го і 2-го класів", - сказано в листі.

У УкрФа нагадують, що в лютому 2015 року УЗ уже підвищувала тарифи на вантажоперевезення, щоб отримати кошти на оновлення рухомого складу. Однак оновлення не сталося, а обсяги вантажоперевезень істотно скоротилися. Зокрема перевезення вугілля - на 41%, коксу - на 24%.

"На жаль, за рахунок додатково отриманих коштів ДП "Укрзалізниця" не було реалізувало жодного істотного інвестиційного проекту - якість рухомого складу, його кількість і бюрократизація оформлення вантажів не такі, як мали б бути", - наголошує голова УкрФА.

У зверненні також сказано, що УЗ зараз є постійним учасником корупційних скандалів, "переживає постійні кадрові ротації і не веде послідовної політики удосконалення якості надаваних послуг".

Українська асоціація виробників феросплавів закликає голову уряду ініціювати публічне обговорення фінансового плану "Укрзалізниці", а також зобов'язати Мінінфраструктури переглядати тарифну політику синхронно зі змінами індексів цін виробників із залученням представників галузей промисловості, планомірно оптимізувати витрати УЗ, оновлювати рухомий склад.

Як повідомляли, наприкінці листопада Мінінфраструктури заявило про намір підвищити протягом 2016 року тариф на вантажні залізничні перевезення на 30%: на 15% - з 1 січня і ще на 15% - з 1 липня.

Раніше перший заступник міністра аграрної політики і продовольства Ярослав Краснопольський заявив, що 30% зростання залізничних тарифів може зробити вітчизняне зерно неконкурентоспроможним на світовому ринку.

Читайте головні новини LB.ua в соціальних мережах Facebook, Twitter і Telegram