ГоловнаЕкономікаБізнес

Експерт: критика Мінфіну за високі тютюнові акцизи ініційована конкретними виробниками

На українському ринку цигарок розгорнулася "цінова війна".

Експерт: критика Мінфіну за високі тютюнові акцизи ініційована конкретними виробниками
Фото: rbc.ua

Публічна критика Міністерства фінансів за нібито високі ставки акцизу на цигарки у 2016 році ініційована конкретними тютюновими компаніями, а зростання акцизних ставок, запропонований цими виробниками, ж вдвічі нижчим від мінфінівської концепції. Такої думки дотримується Олег Стрекаль, директор з корпоративних та юридичних питань "Імперіал Тобакко" в Україні, Молдові та країнах Кавказу, пише РБК-Україна.

"Наша компанія, на відміну від конкурентів, підтримує зростання ставок, запропоноване Міністерством фінансів. Міністерство продемонструвало збалансований підхід, намагаючись рівномірно розподілити податкове навантаження на цигарки різних цінових сегментів. Ми також розуміємо стан держбюджету і важливість для країни додаткових надходжень", - заявив він.

За словами Стрекаля, "різка критика пропозицій Мінфіну - це спроба деяких виробників уникнути фінансової" розплати "за цінові війни, які ведуть наші конкуренти на українському ринку".

"Протягом останніх 2-3 місяців ці компанії різко знизили ціни на свою продукцію - на 4-5 гривень. Багато брендів продаються за ціною, що нижча від собівартості. За останній час наші конкуренти витратили понад мільярд гривень на фінансування цінових воєн. Якщо ці компанії можуть собі дозволити таку розкіш, отже, вони настільки багаті, що акцизні питання для них загалом несуттєві. І вся їхня критика мінфінівських пропозицій - чистої води спекуляція", - зазначив він.

Експерт наголосив, що якщо пропозицію Мінфіну буде реалізовано, компанії, щоб компенсувати підвищення акцизу, змушені будуть піднімати ціни на цигарки на 3,5-5 гривень.

"З іншого боку, нинішні ціни наших конкурентів на багато брендів уже нижчі від економічно обґрунтованих. Щоб залишатися на рівні прибутковості, конкуренти будуть змушені піднімати ціни вже на 7-8 гривень. Адже ресурсів і далі фінансувати низькі ціни зі своєї кишені в них не залишиться. Різке зростання цін стане ударом по їхніх споживачах, що може обернутися суттєвою втратою частки ринку. Саме тому в пресі й у Верховній Раді розгортається інформаційна кампанія на підтримку скромного збільшення акцизу", - додав він.

Стрекаль вважає, що зростання акцизних ставок, запропоноване Мінфіном, необхідно доповнити суттєвою ідеєю - на законодавчому рівні позбавити тютюнові компанії можливості вести "цінове стимулювання".

"У багатьох країнах ЄС у разі зниження цін на той чи інший сигаретний бренд компанії ще 3-6 місяців платять податки з початкової ціни, що існувала до моменту зниження. Цінова свобода та конкурентні умови дотримуються, але при цьому доходи держбюджету не потерпають", - розповів експерт.

Фото: Центр "Життя" і коаліція "За вільну від тютюнового диму Україну"

Читайте головні новини LB.ua в соціальних мережах Facebook, Twitter і Telegram