ГоловнаЕкономікаБізнес

Раді запропонували заборонити продаж алкоголю в комплекті з іншими товарами

Раді запропонували заборонити продаж алкоголю в комплекті з іншими товарами
Фото: wikipedia.org

Верховна Рада пропонує заборонити продаж алкоголю в комплекті з іншими товарами

Відповідний проект закону про зміни до законодавства "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв і тютюнових виробів" зареєстровано 2 лютого (№3865), пишуть Українські новини.

Як пояснює один з авторів цих змін, народний депутат України Геннадій Чекіта, мова йде про заборону продажу разом з алкогольними і тютюновими виробами різних наборів із додатковими товарами, але за ціною самого напою чи цигарок.

"У магазинах раз у раз з'являються так звані акційні пропозиції, коли разом з алкоголем продають якийсь посуд, чарки, дрібні подарункові товари, змушуючи так звернути увагу на алкоголь людей, які, можливо, і не збиралися його купувати. Або, наприклад , алкогольні напої конкретної торгової марки або конкретного виробника продаються за значно зниженою ціною. У торгових мережах дуже поширені факти реалізації наборів, до складу яких входить пляшка горілки і, наприклад, пляшка безалкогольного напою. При цьому вартість такого набору встановлено на рівні мінімальної роздрібної ціни на пляшку горілки. І все під виглядом акційного набору", - пояснює Чекіта.

Депутат наголошує, що включення вартості іншого товару до складу вартості акційних наборів "горілка плюс інший товар" - це приховане зменшення мінімальних роздрібних цін на алкоголь. Реалізація алкогольних напоїв у складі товарних наборів за привабливими цінами підвищує попит покупців на цей товар і зростання продажів, а в результаті заохочує і його споживання.

"Досить хитра реклама алкоголю, оскільки його вартість набагато перевищує вартість долучених до нього безалкогольних напоїв. Причому реклама, заборонена українським законодавством. Оскільки згідно зі ст. 22 Закону "Про рекламу" реклама алкогольних напоїв, знаків для товарів і послуг, інших об'єктів права інтелектуальної власності , під якими випускають алкогольні напої, не повинна заохочувати до вживання алкогольних напоїв", - зазначає Чекіта.

Нардеп наголошує, що поширення такої реклами, крім усього іншого, дає можливість виробникам алкоголю отримувати неправомірні конкурентні переваги перед іншими виробниками, продукція яких продається без додаткового стимулювання продажів.

"Ухвалення законопроекту дасть можливість припинити відкрите і приховане стимулювання придбання і вживання алкогольних напоїв й усуне умови для отримання недобросовісних конкурентних переваг окремими їх виробниками", - йдеться в пояснювальній записці до нього.

Зазначимо, що проблема з продажем так званих акційних алкогольних наборів сьогодні дуже актуальна. Цей незаконний хід активно використовують деякі виробники міцних напоїв для збільшення продажів своєї продукції. Примітно, що такий метод став особливо популярним після підняття мінімальних роздрібних цін на алкоголь, коли МРЦ на півлітрову пляшку горілки сягнула позначки 54,90 грн. Для того, щоб підняти привабливість товару в очах споживачів і продати горілку дешевше від установленої державою мінімальної ціни, виробники горілки почали продавати продукт з іншими товарами, наприклад, безалкогольними напоями.

Завдяки масштабному моніторингу торгових мереж співробітникам Державної фіскальної служби і Держспоживстандарту сьогодні вдається припиняти грубі факти таких правопорушень. На великі суми штрафують і несумлінних виробників, і торгові точки - за порушення законодавства про захист прав споживачів і про рекламу. Незважаючи на старання органів контролю, проблема з використанням "додатків" до алкоголю все ще залишається відкритою. Саме жорстке законодавство про обіг спирту та алкогольних напоїв має стати тим чинником стримування, який допоможе боротися з незаконними акційними наборами - впевнені експерти.

Читайте головні новини LB.ua в соціальних мережах Facebook, Twitter і Telegram