ГоловнаЕкономікаБізнес

"Запоріжсталь" почала імпорт вапняку через проблеми з доставкою з ОРДО

Постачальник заводу перебуває в окупованому Кальміуському.

"Запоріжсталь" почала імпорт вапняку через проблеми з доставкою з ОРДО
Фото: www.vv.com.ua

Меткомбінат "Запоріжсталь" у зв'язку з невирішеністю питань залізничного сполучення з окупованими районами Донецької області (ОРДО) змушений імпортувати вапняк, що призводить до збільшення витрат на сировину і підвищення собівартості металопродукції, що випускається.

Про це пише "Інтерфакс-Україна".

"Традиційно ми використовували вапняки винятково українського виробництва. Але нині через проблеми з вивезенням цієї сировини від нашого найважливішого постачальника - Комсомольського рудоуправління - ми змушені компенсувати ці обсяги поставками з-за кордону. Зокрема, в серпні частка імпортних вапняків у загальному балансі комбінату сягне 30%", - повідомив гендиректор підприємства Ростислав Шурма в фейсбуці.

При цьому він уточнив, що меткомбінат щомісяця споживає більш ніж 100 тис. тонн вапняку.

"Імпортна сировина, з урахуванням логістичних витрат, у рази дорожча, ніж українська, що вкрай негативно впливає на собівартість нашої продукції і платіжний баланс України. Таким чином, через невирішені проблеми з поставками залізницею ми втрачаємо конкурентоспроможність, наші українські постачальники скорочують виробництво, ми нарощуємо імпорт сировини, якого достатньо в Україні", - зазначив Шурма.

Топ-менеджер висловив надію на негайну реакцію з боку Кабміну, з урахуванням щоденного погіршення ситуації з транспортуванням вантажів залізницею, коментуючи пост голови комітету парламенту з питань промполітики та підприємництва Віктора Галасюка, в якому той звернувся до уряду з вимогою негайно налагодити вантажні залізничні перевезення для підприємств ГМК.

Галасюк у понеділок звернувся до Кабміну з вимогою негайно налагодити вантажні залізничні перевезення для підприємств гірничо-металургійного комплексу країни з метою збільшення надходження валюти. Він зазначив, що через проблеми з перевезенням вантажів "Укрзалізницею" метпідприємства страждають від дефіциту сировини і втрачають ринкові можливості і експортну виручку.

За його словами, через низку проблем у залізничній інфраструктурі, в тому числі дефіциту тяги, недостатнього забезпечення пальним, неефективної координації наявних ресурсів "Укрзалізниці", країна недоотримує близько $1,8 млрд валютної виручки від роботи гірничо-металургійного комплексу.

Гендиректор Маріупольського меткомбінату ім. Ілліча (ММК, Донецька обл.), що входить до групи "Метінвест", Юрій Зінченко в фейсбуці подякував голові комітету Ради з промполітики за допомогу у вирішенні проблем галузі та маріупольських підприємств.

Раніше Зінченко відзначав, що метпідприємства недовиробляють металопродукцію і втрачають доходи, а держава податки і збори, через проблеми з транспортуванням сировини залізницею в бік Маріуполя. При цьому "ситуація з постачанням сировини залізничним транспортом стрімко погіршується".

"Поки надії на поліпшення обслуговування підприємств ГМК з боку "Укрзалізниці" залишаються тільки надіями. Наведу приклад ситуації з маріупольськими меткомбінатами. Середній пропуск вантажних потягів через перегін Камиш-Зоря – Волноваха в бік Маріуполя за 10 днів серпня становив близько 13 вантажних поїздів на добу (при мінімально необхідних 22 і давно обіцяних "Укрзалізницею" 16). Чисте недовиробництво чавуну (з урахуванням того, що більш ніж чотири поїзди відвантажують із використанням морського транспорту із значним подорожчанням) - 60 тис. тонн/міс.", - констатував гендиректор, уточнюючи, що в разі збереження поточної тенденції до кінця року меткомбінати в Маріуполі недовироблять 350 тис. тонн металопродукції на $120 млн.

Відповідно, підприємства недоотримають доходи, скоротяться ресурси для підвищення зарплат співробітникам, відбудеться зниження відрахувань до бюджету Маріуполя і України.

Також повідомляли, що об'єднання метпідприємств України "Укрметалургпром" (Дніпро) і Федерація металургів України на початку серпня запропонували уряду оновлений перелік антикризових заходів для вирішення проблем гірничо-металургійного комплексу.

Читайте головні новини LB.ua в соціальних мережах Facebook, Twitter і Telegram