ГоловнаЕкономікаБізнес

Херсонських чиновників запідозрили у змові з "Черкаським автобусом", - ЗМІ

Регіон збирався купити шкільні автобуси на 27% дорожче, ніж інші області.

Херсонських чиновників запідозрили у змові з "Черкаським автобусом", - ЗМІ
Фото: novadoba.com.ua

Антимонопольний комітет України призупинив тендер на закупівлю чергової партії шкільних автобусів із семи одиниць.

Про це пише "Голос.UA".

Цього разу об'єктом скандалу стала Херсонська область. В Україні щонайменше чотири заводи виготовляють шкільні автобуси.

"Однак часто буває так, що місцеві чиновники прописують у тендерній документації технічні вимоги під продукцію конкретного виробника. Зокрема, ніхто з дилерів інших заводів-виробників не брав участі в херсонському тендері. Однією з компаній-дилерів і була подана скарга в АМК. Ціна автобусів, запропонованих до закупівлі в Херсонській області, - 1,68 млн грн. При тому, що шкільні автобуси в інші області постачали за ціною від 1,32 млн грн. Тобто Херсону запропонували автобуси на 360 000 грн, або 27% дорожче", - зазначає видання.

"За допомогою сумнівних схем ПАТ "Черкаський автобус" уже виграв низку тендерів на постачання 22 автобусів за ціною від 1,68 млн грн до 1,69 млн грн. Найбільшу кількість за завищеними цінами купили Миколаївська і Черкаська області. Тож на закупівлю продукції ПАТ "Черкаський автобус" держава вже втратила 7,9 млн грн (якщо порівнювати різницю цін з найдоступнішим автобусом за 1,32 млн грн)", - йдеться в матеріалі.

"Якщо АМК "не побачить" у Херсонському тендері порушень, держава втратить на закупівлі автобусів за завищеними цінами ще 2,5 млн грн. Хмизу в багаття підкидає непрозорість інформації про власників ПАТ "Черкаський автобус". "Коріння", як це часто буває, ведуть у Росію. У результаті банкрутства завод раніше передали Промінвестбанку, власником якого є російський державний Внешэкономбанк (який, зі свого боку, перебуває під санкціями ЄС і США). Потім Промінвестбанк передав "Черкаський автобус" разом з іншими підприємствами-банкрутами компанії з управління активами, власники якої традиційно ховаються в офшорах", - йдеться в статті.

Згідно з інформацією, поширеною Міністерством освіти України, на початок серпня 2016 року вже закуплено 326 шкільних автобусів, що приблизно удвічі менше від раніше запланованого.

"Поки місцеві чиновники користуються "корупційними плодами" раніше посіяної децентралізації, десятки тисяч дітей 1 вересня не зможуть потрапити на свій Перший дзвоник. Дані про ціни й обсяги закупівель шкільних автобусів подано відповідно до офіційно опублікованої інформації у "Віснику державних закупівель" та офіційній заяві Міністерства освіти і науки "Щодо стану закупівлі шкільних автобусів", - йдеться у статті.

Читайте головні новини LB.ua в соціальних мережах Facebook, Twitter і Telegram