ГоловнаЕкономікаДержава

Мінінфраструктури запропонувало посилити контроль за вагою вантажівок

40-тонним фурам можуть заборонити рух українськими дорогами.

Дорожній департамент Міністерства інфраструктури пропонує значно підвищити штрафи за перевищення ваги вантажівок як міру захисту українських доріг. Про це йдеться в презентації міністерства, оприлюдненій начальником департаменту Романом Хмілем.

Згідно з пропозицією, якщо перевізник перевищить дозволену вагу на 5%, його можна буде оштрафувати на 827 гривень, якщо на 50% - вже на 7,7 тисячі гривень. При цьому власник автомобіля отримає право перекласти штраф на "завантажувача", якщо вантаж не зважили й опломбували у присутності перевізника під час завантаження. Оштрафований автомобіль не матиме права рухатися далі.

У презентації як приклад подано таку "задачку": є 200 тонн вантажу і дорога першої категорії, яка витримує навантаження 11,5 тонни на вісь. Якщо бізнесмен дотримується всіх правил, він перевозить вантаж за вісім рейсів по 25 тонн, на що йому потрібно витратити 28 тисяч гривень. Якщо він вирішує заощадити - він виконує п'ять рейсів, перевозячи за раз 40 тонн вантажу, в такому разі він витрачає 17,6 тисячі гривень.

Але якщо в першому випадку шкоду дорозі оцінено у 24,6 тисячі гривень, то у другому - 83 тисячі. Тобто вигода для підприємця в 10,4 тисячі гривень обходиться власникові дороги в 58,4 тисячі гривень збитку.

Мінінфраструктури наголошує, що тільки 2% українських доріг можуть витримувати 40-тонні вантажівки, тоді як більшість - 18-26 тонн.

Тому запропоновано запровадити повну заборону на рух вантажівок з вагою понад 40 тонн для вантажів, які можна розділити на кілька частин, а для вантажівок із вагою більш ніж 12 тонн ввести плату за проїзд, яку спрямовуватимуть у спеціальний фонд.

Нагадаємо, Хміль раніше говорив, що одна з його ініціатив як колишнього айтішника полягає в обладнанні доріг електронними датчиками ваги.

Наприкінці березня Міністерство інфраструктури оголосило про початок реформи дорожнього господарства в Україні, в рамках якого "Укравтодор" припинить існування в його нинішньому вигляді. У рамках реформи до 2020 року відсоток незадовільних доріг повинен скоротитися з 97% до 10%.

Читайте головні новини LB.ua в соціальних мережах Facebook, Twitter і Telegram