ГоловнаЕкономікаДержава

Заради підвищення тарифів "Укрзалізниця" завищила витрати, - ЗМІ

МінАПК і Українська зернова асоціація готують лист до прем'єр-міністра.

Заради підвищення тарифів "Укрзалізниця" завищила витрати, - ЗМІ
Фото: container.ru

"Укрзалізниця" намагається ввести в оману Кабінет Міністрів, завищуючи планові витрати на 2016 рік на 5-6 млрд грн. Про це повідомляє "Дзеркало тижня".

"Фінплан показує, що держкомпанія в низці випадків необґрунтовано завищує заплановані на 2016 рік видатки. Держмонополіст намагається завищити собівартість вантажних перевезень і виправдати підвищення тарифів", - пише видання.

За оцінками учасників ринку перевезень і незалежних експертів, фінплан "Укрзалізниці", наприклад, не враховує фактичного зниження цін на металопродукцію та енергоносії. Держпідприємство запланувало витратити в поточному році 70 млрд 260 млн грн, хоча його реальні витрати значно нижчі.

"У собівартість (послуг УЗ) можна запхати все, що завгодно... Спочатку ми повинні розібратися, як відбуваються закупівлі, а потім вже порушувати питання, чи може бути підвищення тарифів", - цитує "Дзеркало тижня" президента Української зернової асоціації Володимира Клименка.

Зокрема, УЗ запланувала збільшення витрат на закупівлю сировини і основних матеріалів на 35%, на закупівлю електроенергії - на 25%, палива - на 11%. При цьому ціни на арматуру і швелери в січні 2016 року на 16-20% нижчі за середні торішні ціни, а вартість дизельного палива знизилася більш ніж на 30%.

На закупівлі металопродукції "Укрзалізниця" може скоротити витрати на 1,5-1,8 млрд грн, а витрати на дизель завищені більш ніж на 2 млрд грн. Аналогічна ситуація і з електроенергією - немає ніяких підстав очікувати в поточному році індексації тарифів на електроенергію на 35%.

За словами незалежного експерта з питань енергетики Валентина Землянського, таке планування своїх витрат є неадекватним для державного підприємства. Неоднозначними називає наміри "Укрзалізниці" і керівник аналітичного відділу Concorde Capital Олександр Паращій.

"Залишки коштів на рахунках УЗ упродовж другого півріччя 2015 року перевищують 3 млрд грн. При цьому вантажоперевезення забезпечують рентабельність діяльності "Укрзалізниці" на рівні 23,5%, тоді як значна частина підприємств того ж гірничо-металургійного комплексу завершила рік із нульовою рентабельністю або зі збитками", - зауважує "Дзеркало тижня".

Амортизаційні відрахування УЗ зросли після переоцінки основних засобів на 11 млрд гривень і становлять близько 18 млрд грн на рік. "Цього джерела цілком достатньо для фінансування запропонованої програми капітальних інвестицій без індексації тарифу в 2016 році", - вважає голова Федерації металургів України Сергій Біленький.

За словами Володимира Клименка, в цей час готують спільний лист на адресу прем'єра з боку МінАПК і Української зернової асоціації. Профільне міністерство спільно з аграріями просить відкласти питання перегляду тарифів на залізничні перевезення щонайменше до 1 липня.

Як повідомляли, Міністерство інфраструктури має намір підвищити з 1 березня тарифи на залізничні вантажоперевезення на 15%. Керівники найбільших металургійних і гірничо-збагачувальних комбінатів заявили, що зростання залізничних тарифів призведе до зупинки підприємств ГМК, падіння валютної виручки України і поставить під загрозу існування тисяч робочих місць у галузі.

Читайте головні новини LB.ua в соціальних мережах Facebook, Twitter і Telegram