ГоловнаЕкономікаДержава

Україна запропонувала китайцям полегшену версію "Повітряного експреса"

"Укрзалізниця" хоче використати частину кредиту на електрифікацію.

Україна запропонувала китайцям полегшену версію "Повітряного експреса"
Фото: http://mtu.gov.ua

Міністерство інфраструктури України запропонувало Китаю як кредитору будівництва залізничної гілки від станції "Дарниця" до аеропорту "Бориспіль" ("Повітряний експрес") внести зміни в проект.

Зустріч із представниками Китаю пройшла в Мінінфраструктури 3 березня, повідомляють на сайті МІУ. Міністр Андрій Пивоварський і його заступники, а також голова "Укрзалізниці" Олександр Завгородній обговорили проект з послом Китаю і керівництвом China Machinery Engineering Corporation (CMEC) і China National Complete Engineering Corporation (CCEC).

Пивоварський заявив, що проект "Повітряний експрес" сьогодні недоцільний у первісному вигляді. "Для України буде краще або повернути кошти, виділені на будівництво, або змінити акценти", - зазначив він.

Завгородній виклав пропозиції змін проекту.

"Зважаючи на високу соціальну значущість і необхідність розвивати транспортне сполучення між аеропортом і столицею, ми пропонуємо реалізувати «полегшену» версію «Повітряного експреса» зі значно більш спрощеною схемою будівництва. Так ми скоротимо терміни і вартість будівництва і зможемо вивільнити частину кредиту на електрифікацію залізничних ділянок на сході України, які підведуть транспортні потоки до аеропорту", - сказав він.

Китайці у відповідь висловили готовність змінити проект, проте наголосили, що остаточне рішення ухвалюватиме уряд КНР.

Вони запросили час на вивчення пропозицій. "Укрзалізниця" вишле Китаю свої напрацювання і розрахунки.

Нагадаємо, в рамках нацпроекту "Повітряний експрес" планувалося побудувати швидкісну електричку з Києва в аеропорт "Бориспіль". 2011 року під державні гарантії було укладено кредитний договір з Ексімбанком Китаю на 372,3 млн доларів. Генпідрядником проекту мала стати CMEC.

Перший символічний костиль, який означав початок реалізації нацпроекту "Повітряний експрес", забили ще наприкінці 2011 року. Однак після цього будівництво застопорилося.

Передбачалося, що поїзд курсуватиме за маршрутом "Бориспіль" - Дарницький вокзал - Видубичі - Центральний залізничний вокзал. Експреси мали складатися з чотирьох вагонів і повинні були перевозити 500 пасажирів.

Восени 2015 року ревізія діяльності держпідприємства "Нацпроект "Повітряний експрес" виявила розкрадання на сотні мільйонів гривень.

Читайте головні новини LB.ua в соціальних мережах Facebook, Twitter і Telegram